1623676241 Vi testkjører kodene våre og i denne perioden kan det være feil og mangler på nettsidene. Tjenesten blir ikke aktivert før 1. August 2021.

Our Policies

Terms & Conditions, Refund Policy, Pricing & Promotion Policy.

Vilkår og betingelser

Velkommen til OneChoice.no.

Følgende vilkår for bruk (disse "vilkårene for bruk") styrer din tilgang til og bruk av OneChoice.no-nettstedet, inkludert innhold, funksjonalitet og tjenester som tilbys på eller gjennom www.OneChoice.no ("Nettstedet") av OneChoice.no og med hensyn til betalingstjenester for betalinger fra Norge. eller hvor som helst ellers. OneChoice.no og dets datterselskaper blir samlet kalt "OneChoice.no" "vi" eller "oss".

Les vilkårene for bruk nøye før du begynner å bruke nettstedet. Ved å bruke nettstedet, åpne en konto eller ved å klikke for å godta eller godta vilkårene for bruk når dette alternativet er gjort tilgjengelig for deg, godtar du og godtar å være bundet og overholde disse vilkårene for bruk og vår personvernerklæring, funnet her som referanse. Hvis du ikke vil godta disse vilkårene for bruk eller
personvernerklæring, må du ikke registrere deg eller bruke nettstedet.

Dette nettstedet er tilgjengelig for brukere som er 18 år eller eldre. Hvis du er under 15 år, kan du bruke dette nettstedet med foresattes samtykke. Ved å bruke dette nettstedet, garanterer du at du er myndig og eller har fått tillatelse fra foresatte til å opprette en bindende kontrakt, som oppfyller ovennevnte kvalifikasjonskrav. Hvis du ikke oppfyller disse kravene, må du ikke bruke nettstedet OneChoice.no.

Vårt kundesupport er tilgjengelig 24/7 hvis du har spørsmål angående nettstedet eller vilkårene for bruk.

Originalspråket i disse vilkårene, samt alle andre tekster på hele nettstedet, er engelsk. OneChoice.no stiller kun denne oversettelsen til rådighet for enkelhets skyld. I tilfelle konflikter mellom den originale engelske versjonen og oversettelsen, skal den engelske versjonen ha forrang.

Nøkkelord

Kjøpere er brukere som kjøper tjenester på Jobbhare.no. Jobbhare er person som tilbyr tjeneste. Aller har mulighet til å bli Jobbhare.

Tilpassede tilbud er eksklusive jobber som en selger kan opprette som svar på spesifikke krav fra en kjøper.

Tilpassede bestillinger er forespørsler fra en kjøper om å motta et tilpasset tilbud fra en selger.

Tvister er uenigheter som oppleves under en bestilling mellom en kjøper og selger på OneChoice.no

OneChoice.no kjøpe-saldo er det samlede beløpet for inntektene dine som Frilanser, eller returnerte betalinger fra kansellerte bestillinger som kjøper.

OneChoice.no Kreditter er kreditter som OneChoice.no kan tilby brukere og som kun skal brukes til kjøp på OneChoice.no, underlagt disse vilkårene for bruk eller andre gjeldende lover og/eller vilkår.

Tillegg er en tilleggstjenester som tilbys av selger, altså et forslag til en en ekstrabetalt tilleggstjeneste som er definert av selgeren.

Jobbpakker tillater selgere å tilby tjenester i forskjellige formater og priser. Pakken kan inkludere oppgraderinger etc., som lar selgere prise tjenesten sin til en grunnpris på over Kr.100,-

Jobbsiden er der selgeren kan beskrive sin jobb og vilkårene til jobben, og kjøperen kan kjøpe jobb/tjeneste og opprette en ordre.

Jobb/tjenester er tjenester som tilbys på OneChoice.no.

Bestillingsside er der kjøpere og selgere kommuniserer med hverandre i forbindelse med et bestilt jobb.

Bestillinger er den formelle avtalen mellom en kjøper og selger etter at et kjøp ble gjort fra selgers jobbsside.

Betalingstjenesteleverandør (er) er tjenesteleverandører som tilbyr betalingstjenester til kjøpere og selgere i forbindelse med OneChoice.no-plattformen, inkludert med hensyn til innsamling av midler fra kjøpere i forbindelse med kjøp, overføring og uttak av midler til selgere, valutaveksling tjenester i forbindelse med innbetalinger i lokale valutaer, og beholdning av midler i forbindelse med OneChoice.no Shopping Balances.

Inntekt er pengene som selgere tjener på fullførte ordrer og kan enten trekke eller bruke til å kjøpe på OneChoice.no, underlagt disse vilkårene.

Selgere er brukere som tilbyr og utfører tjenester gjennom jobb/tjeneste på OneChoice.no.

Retningslinjer for refusjon

You may ask for a refund at any time for any funds that you have paid into your Account except if the amount to refund relates.

If we agree to the refund, the funds will be received by the User via the same payment method(s) that the User used to make the original payment to us.

We may refund funds to Users irrespective of whether a User has requested funds be refunded if:

  1. we are required by law or consider that we are required by law to do so;
  2. we determine that refunding funds to the User will avoid any dispute or an increase in our costs;
  3. we refund funds to the User in accordance with any refund policy specified by us from time to time;
  4. we find out that the original payment made by the User is fraudulent;
  5. the User made a duplicate payment in error;
  6. we consider, in our sole opinion, that it is likely that the refund of funds is necessary to avoid a credit card chargeback.

You can request a refund by using our customer support website or emailing us at refund@onechoice.no.

If you initiate any chargeback request or other "Request for Information" or similar process, you expressly agree and consent to us to share any and all information in relation to your agreement of these terms and conditions, in order to defeat any such chargeback request.

If you have already initiated a chargeback request with your credit card issuer, you must not request a refund of funds by contacting us and must not seek double recovery.

If we reasonably determine, having considered all the relevant circumstances, that you have made an excessive or unreasonable number of requests to refund funds back to you or chargebacks, we may suspend, limit or close your Account.

Personvernerklæring

Når du bruker ONECHOICE.NO, gir du oss tilgang til opplysninger om deg. Her kan du lese hvilke opplysninger OneChoice.NO samler inn, hvordan vi gjør det og hva vi bruker dem til.

Hva er personopplysninger?

Personopplysninger er informasjon som kan knyttes til en person, for eksempel navn, bosted, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse. Opplysninger om hvordan du bruker OneChoice.no, for eksempel hvilke annonser du har sett eller lagt ut anses også som personopplysninger.

Hvilke regler gjelder for håndtering av personopplysninger?

OneChoice.no er behandlingsansvarlig for håndteringen av personopplysninger som samles inn ved bruk av våre tjenester. Vi følger personopplysningsloven i behandlingen av personopplysninger.

Når du lar oss formidle personopplysninger til andre, vil disse ha et selvstendig ansvar for videre behandling av opplysningene. Det samme gjelder opplysninger du utveksler med andre nettsteder etter å ha fulgt lenker på OneChoice.no.

Hvilken informasjon samler vi om deg?

Opplysninger du selv oppgir

  • Når du registrerer deg som bruker på OneChoice.no eller legger inn informasjon i annonser og skjemaer.
  • Meldinger du sender via OneChoice.no, for eksempel til kundesenteret eller folk du handler med.
  • Omtaler og andre tilbakemeldinger du gir gjennom tjenesten.

Opplysninger vi samler inn om din bruk av OneChoice.no

  • Hvilken teknologi du bruker. Om du er på laptop, nettbrett eller mobil, hvilken nettleser du bruker, IP-adresse, nettverksoperatør og lignende.
  • Hva du gjør. For eksempel hvilke sider du besøker, annonser du klikker på og hvilken reklame vi har vist deg.
  • Hvor du er. Vi registrerer din geografiske posisjon basert på din IP-adresse eller andre former for lokalisering. Hvis du aksepterer lokasjonsdeling i våre apper blir din GPS-posisjon registrert.
    Informasjonen lagres enten i våre databaser eller på enheten du bruker (pc, mobiltelefon etc.).

Informasjon fra andre kilder

Vi mottar informasjon fra kunder og andre tredjeparter som hjelper oss å analysere bruken av OneChoice.no og forbedre tjenestene våre. En annonsør kan for eksempel gi oss informasjon om hva som skjedde etter at du klikket på en reklame hos oss.

Hva brukes informasjonen til?

Vi jobber hele tiden for å gi deg en tilpasset og god opplevelse av OneChoice.no. Her er de viktigste formålene vi bruker personopplysninger til:

  1. Levere tjenestene du forventer av oss. For eksempel må vi ha e-postadressen din for at andre skal kunne kontakte deg når du legger ut en annonse.
  2. Spare deg for tid og arbeid gjennom blant annet automatisk pålogging og forhåndsutfylling av skjemaer.
  3. Forstå markedstrender og behov gjennom statistikk. Vi analyserer data fra store grupper OneChoice.no-brukere for å forbedre og videreutvikle tjenesten vår.
  4. Tilpasse OneChoice.no til deg og dine interesser. Vi kan for eksempel vise deg annonser som ligner på ting du har sett og anbefale innhold basert på hva andre har likt. Du kan også få anbefalinger og tilbud basert på din adresse eller hvor du befinner deg.
  5. Målrette innhold og reklame, og måle effekten. Vi ønsker å vise innhold og reklame som er mest mulig relevant for deg, og vi måler hvor godt vi treffer. Derfor bruker vi informasjon om deg, hva du ser på og hvor du befinner deg. Du kan bli vist OneChoice.no-innhold som er tilpasset deg også på andre nettsider enn OneChoice.no. Våre annonsører vil kunne se hvilke aldersgrupper, kjønn og bosteder (på kommunenivå) som har sett eller klikket på sine annonser. Vi gir dem ikke informasjon som identifiserer deg.
  6. Skape en trygg og effektiv markedsplass. Vi viser profiler med bilder og beskrivelse, fordi vi mener det er en fordel for deg å vite litt om den du handler med. I tillegg viser vi omtaler dere gir hverandre, og om du har verifisert brukerkontoen din.
  7. Forhindre uønsket eller kriminell aktivitet. Det er veldig viktig for oss å sikre at OneChoice.no er en trygg markedsplass. Derfor gjør vi hva vi kan for å forhindre uønsket eller kriminell aktivitet. Vi bruker flere typer data for å gjenkjenne regelbrudd og svindelforsøk, blant annet IP-adresser, informasjonskapsler, annonse- og meldingshistorikk. Hvis vi oppdager noe mistenkelig, vil vårt kundesenter eller sikkerhetsteam ta over og følge opp direkte.

Noen tjenester kan ha spesielle regler. Da informerer vi deg i hvert enkelt tilfelle.

Deles informasjonen med andre?

Opplysninger om deg og din bruk av tjenestene kan deles med andre selskaper for å kunne gi deg relevant reklame og anbefalinger. Opplysningene blir også brukt til analyseformål og for å forstå markedstrender på tvers av tjenestene.

OneChoice.no deler også i enkelte tilfeller personopplysninger med andre bedrifter, organisasjoner og enkeltpersoner utenfor OneChoice.no. Dette er først og fremst for å kunne gi deg bedre og tryggere produkter og tjenester. Her er de viktigste eksemplene:

  1. Når andre utfører tjenester på våre vegne Dette kan f.eks. være når vi bruker en tredjepart til å gjennomføre betalingstransaksjoner, eller f.eks. verktøy fra Google Analytics til å analysere av bruken av våre tjenester. Disse bedriftene har ikke lov til å bruke denne informasjonen til noe annet enn å utføre tjenester for oss.
  2. Når du ber oss dele med andre. For eksempel om du legger inn en JOBB på OneChoice.no og gjør den synlig for potensielle kunder.
  3. Av sikkerhetshensyn. For å beskytte deg mot at uvedkommende får tilgang til din brukerkonto kan OneChoice.no bruke eksterne sikkerhetstjenester som baserer seg på personopplysninger.
  4. Offentlige myndigheter som Skatteetaten, Tolletaten, Politiet og Mattilsynet kan i noen tilfeller kreve at vi utleverer informasjon. For eksempel kan vi pålegges å utlevere annonse- og meldingshistorikk.
  5. For å hindre svindel eller avklare tvister vil relevant informasjon kunne utleveres til tvistemotpart eller andre.

Hvordan kan jeg administrere informasjon om meg?

Oppdatere personopplysninger

Det er viktig at opplysningene vi har om deg er riktige. Du kan oppdatere opplysningene dine i kontrollpanelet ditt.

Innstillinger for personopplysninger

Du kan begrense lagring og behandling av opplysninger om deg. Våre tjenester vil da ikke i like stor grad være tilpasset deg.

Personvern erklæringen kan endres når som helst, alle er pliktig til å oppdatere seg på denne.

Lokal lagring av data og informasjonskapsler

Hva er lokal lagring av data og informasjonskapsler (cookies)?

Lokal lagring av data og informasjonskapsler (ofte kalt cookies) innebærer at ulike typer data lagres lokalt på din enhet via nettleseren din. Slike lokalt lagrede data kan for eksempel inneholde brukerinnstillinger, informasjon om hvordan du har surfet på våre nettsider, hvilken nettleser du bruker, hvilke annonser du har blitt vist og tilsvarende atferd hos nettsteder vi har et samarbeid med.

I OneChoice.no bruker vi for eksempel informasjonskapsler til å lagre hva du søkte på i "malejobb". Dette gjør det enklere for deg å gjøre nye søk senere, da type jobb og antall timer vil være forhåndsutfylt.

Ved å benytte OneChoice.no samtykker du i at vi kan sette informasjonskapsler i din nettleser.

Lokal lagring og informasjonskapsler (cookies)

Typer av lokal lagring

Det finnes forskjellig typer av informasjonskapsler, som kan deles inn på forskjellige måter.

  1. Etter utløpstid
    1. Sesjonslagring - inneholder kun data fra ditt nåværende besøk. Når du avslutter besøket (sesjonen) vil data bli slettet fra din enhet. Når du for eksempel stenger alle åpne nettleservinduer eller slår enheten helt av, vil den sesjonsbaserte dataen slettes automatisk.
    2. Vedvarende lagring - denne informasjonen forblir lagret etter at du avslutter din sesjon, inntil en bestemt dato. Den varierer med formålet, og kan være i morgen, neste uke, eller neste år. Vedvarende lagring kan slettes manuelt i nettleseren din.
  2. Etter hvilket domene de tilhører
    1. Førstepart - plasseres av den som driver nettstedet du er på. Dette er lokal lagring OneChoice.no setter selv, blant annet for at nettsiden skal fungere og for at du som bruker skal få en best mulig opplevelse.
    2. Tredjepart - settes av andre enn den som driver nettstedet. Dette kan for eksempel være annonsører som ønsker å måle effekten av annonser.


Andre teknologier som ligner

Vi kan også bruke nettbøyer/pikseletikketter for å forenkle bannerannonsering på våre nettsider. Dette er filer som kommer fra vårt annonsenettverk og vår trafikkleverandør, og som sporer aktiviteten på ulike nettsteder. Filene lar annonsesystemet kjenne igjen informasjonskapsler og hvilken enhet du er på, for å forstå hvilke annonser som skal vises og hvilke som har vært vist.

Hvorfor bruker OneChoice.no lokal lagring av data?

Vi bruker lokal lagring av data for å gi deg relevant informasjon når du besøker nettstedet vårt. For eksempel kan vi lagre historikken over hvilke annonser du har sett i din nettleser, og se hvilke kategorier du har vist interesse for den siste uken.

Vi bruker også lokal lagring for å forenkle og forbedre våre tjenester, gi deg relevant informasjon når du besøker tjenestene våre, måle trafikk og for å samle statistikk.

I tillegg kan vi bruke informasjonskapsler fra tredjeparter for å måle og analysere bruken av nettsidene og se atferdsmønstre for å:

  1. Sette sammen målgrupper til markedsføringsformål,
  2. Forenkle annonsestyring.
  3. Forbedre funksjonaliteten på nettsidene.

Hva med informasjonskapsler fra annonsører og andre tredjeparter?

Når du bruker våre tjenester kan annonsører og andre tredjeparter plassere informasjonskapsler for å måle og analysere effekten på annonsering. Vi har utarbeidet strenge retningslinjer for hvordan slike aktører kan samle inn og bruke data om våre besøkende. Retningslinjene bestemmer at tredjeparter ikke skal samle inn data på våre nettsider for å bygge profiler, interessegrupper eller på andre måter spore atferd for å målrette annonser på nettsteder utenfor OneChoice.no. Data kan kun samles inn for å analysere og måle effekten av annonseringen, for eksempel ved å telle antall annonsevisninger, klikk og hvor mange som går videre (konvertering).

Hvordan kan jeg styre cookies fra annonsører og andre tredjeparter?

Listen nedenfor består av de vanligste annonseverktøyene. I tillegg vil det være ulike tredjepartsverktøy avhengig av hvilke annonser som lastes på sidene våre. OneChoice.no krever at alle disse begrenser sin bruk av data i tråd med vår Data policy for annonsører. En rekke aktører lar deg også sette innstillinger som begrenser dataene som brukes for å vise deg annonser på sider som youronlinechoices.com og youradchoices.com.

Navn

Mulighet for deaktivering

AppNexus https://www.appnexus.com/en/company/platform-privacy-policy#choices
Adform http://site.adform.com/privacy-policy/en/
Google DoubleClick     https://support.google.com/ads/answer/2662922?hl=no
C3 Metrics https://c3tag.com/


Hvordan kan jeg se hvilke informasjonskapsler som lagres i nettleseren?

I innstillingene til nettleseren finner du som regel en oversikt over alle informasjonskapsler som er lagret, slik at du eventuelt kan slette de du ikke ønsker. Nettleseren lagrer vanligvis alle informasjonskapsler i en bestemt mappe på harddisken, slik at du også kan undersøke innholdet i mer detalj.

Det finnes også tjenester som er utviklet nettopp for at brukere skal kunne følge med på informasjonskapsler og andre sporingsmekanismer, for eksempel www.ghostery.com eller www.disconnect.me.

Hvordan kan jeg administrere informasjonskapsler i nettleseren?

De fleste nettlesere er innstilt på å akseptere informasjonskapsler automatisk, men du kan selv endre innstillingene slik at informasjonskapsler ikke blir akseptert. Husk at dette kan føre til at OneChoice.no ikke fungerer optimalt. For eksempel kan du bli nødt til å logge deg på på nytt hver gang.

De samme innstillingene lar deg vanligvis velge hvilke nettsteder du tillater informasjonskapsler fra, inkludert tredjeparter som er tilknyttet nettsidene. Du kan også be om å bli varslet hver gang en ny informasjonskapsel blir lagret.

Slik går du frem for å slette informasjonskapsler i ulike nettlesere

Den nøyaktige fremgangsmåten avhenger av enheten din og hvilken nettleser du bruker:

Cookie innstillinger i Internet Explorer

Cookie innstillinger in Firefox

Cookie innstillinger i Google Chrome

Cookie innstillinger i Safari web and iOS.

Hvis du ønsker å begrense informasjonskapsler som brukes til annonsering, kan du laste ned en blank informasjonskapsel (”opt-out cookie”) fra våre ulike annonsepartnere, eller bruke egne løsninger som for eksempel youronlinechoices.com.

GDPR

Dine data, dine valg

For å gjøre OneChoice.no bedre samler vi inn informasjon fra alle dere som besøker oss. Vi bruker personlig informasjon og data for å:

  1. Kunne gi deg relevante anbefalninger og tips
  2. Sørge for at tjenesten på OneChoice.no fungerer så bra som mulig
  3. Sikre at OneChoice.no er trygg plass å handle på

Ofte stilte spørsmål om personvern på OneChoice.no

Blir mine samtaler på OneChoice.no overvåket?

Meldinger utvekslet gjennom OneChoice.no sine systemer kontrolleres i utgangspunktet kun maskinelt. I sjeldne tilfeller eller ved rapporter om misbruk vil ansatte i vår sikkerhetsavdeling sjekke innholdet manuelt. Både lagringen og kontrollen hos OneChoice.no tilsvarer hva som finner sted hos andre eposttilbydere, som Telenor/Online.no, Gmail, Hotmail osv.

Kan OneChoice.no gripe inn i mine samtaler og lagre disse?

OneChoice.no jobber kontinuerlig med å videreutvikle markedsplassen og tjenestene vi tilbyr i forbindelse med kjøp og salg, herunder å tilby eller endre kommunikasjonsformene mellom brukerne.


For å beskytte e-postadressene til brukerne våre mot misbruk, kommuniserer privatpersoner via maskerte e-postadresser, slik at vi har en mulighet til å stanse spam og svindelforsøk før meldingene når mottakernes e-postboks. Vi mener fordelene ved å få redusert uønsket aktivitet på OneChoice.no klart overstiger ulempene ved at innholdet i meldinger blir lagret en viss periode hos oss. I den forbindelse viser vi også til at mange andre store aktører har tilsvarende meldingssystemer der innholdet lagres hos tjenesteyteren, som eksempelvis Facebook, Twitter og eBay.

Order Cancellation Policy

On OneChoice.no, we wish to see every order succeed. Services offered on OneChoice.no will vary based on each seller. We encourage users to utilize our rating system, our community, and common sense in choosing appropriate Projects. We also encourage our buyers and sellers to try and settle conflicts amongst themselves. If for any reason this fails, users can contact the Customer Support for further assistance.

Note: If an order is cancelled, sellers are not rewarded the funds from the order.  

What's covered in this article?

  • Basic Policies from our Terms of Service
  • FAQs

How to cancel your order is covered in a separate article.

When can I cancel an order?

Cancellations performed by Customer Support can be done, when eligible, within a time period of 13 days after an order is marked as Complete. 13 days is the period of time revenue is placed on hold prior to clearing to the seller on the 14th day. Once available, funds from the order may be withdrawn by the seller. 

Contacting Customer Support weeks to months after an order is marked as Complete will not result in an order cancellation, especially if those funds have been successfully withdrawn by the seller. Buyers are expected to raise their concerns in a timely matter or report any suspicious behaviors shown by sellers (such as marking the order as delivered without receiving the final service).

Sellers contacting Customer Support to cancel an order must have funds available to them to consider the cancellation of an order. If there are any issues with your buyer or seller after the designated time period mentioned above, OneChoice.no will review both parties for any violations to our Terms of Service to consider canceling the order. 

Sellers can offer a Mutual Cancellation after an order is marked as complete up to 13 days after that time period (during the revenue funds clearance time). After those funds have cleared successfully, the Seller is entitled to withdraw those funds and will not be able to cancel the order mutually after the funds are made available to them. This is to give the Buyer and Seller enough time to insure the Buyer's satisfaction for the order.

What if I have an issue with my seller or delivered service?

Buyers may contact Customer Support at any time to review your order for advice on how to proceed with their orders. Our Customer Support team will take many factors into consideration, such as the seller's ratings, responsiveness, and past order history to assess the most appropriate action to take. In most cases, buyers are directed to communicate further with their sellers if there's no justifiable reason to cancel the order.

Order cancellations, similar to Requesting Revisions for your delivered order, will not be done based on personal taste. Buyers are given the option to rate their experience with the seller and share their experience in a feedback review.

Avoid filing a dispute with your payment provider for your orders, as this is not in compliance with our Terms of Service, which may also result in restricting your account until those payment holds are cleared.

What are valid reasons to cancel my order?

In most cases, Customer Support will advise buyers to further communicate with their sellers with specific comments and pointers on how the seller can help the buyer resolve their issues. However, there are clear indications where canceling the order is required. Indications that an order may be cancelled by Customer Support may include the following (but not limited to): 

Active Orders (after the buyer submits their requirements and before the seller delivers on OneChoice.no)

  • A seller is late and unresponsive.
  • A buyer or seller is abusive towards the other party through threats of low ratings or leveraging order materials (such as logins, personal information) against each other. 
  • A buyer or seller uses copyright/trademark infringing materials.
  • A buyer or seller is no longer an active OneChoice.no user due to Terms of Service violations.

Delivered Orders (after the seller clicks Deliver Now and before the order is marked as complete)

  • A seller delivers none of the requested files (that meet the buyer's requirements) or proof of a completed service.
  • A seller delivers nothing at all (just a message with no attachment).
  • A seller is withholding the final delivery of services for improved ratings.
  • A buyer who abuses the Request Revisions button for personal taste.
  • A buyer who threatens to leave a low review to gain more services.

Completed Orders (after the order is marked as complete and before the 13 day limitation)

  • A buyer or seller used copyright/trademark infringing materials after verification.
  • A buyer who did not purchase commercial use rights (must be clearly labeled before the purchase and can not be retroactively included).
  • A seller who did not deliver the requested files or services, and the buyer did not request revisions in time due to a lack of communication from the seller.

Each case is reviewed carefully by our Customer Support team in order to assess the most appropriate action. Additionally, we can cancel orders that were made by mistake but will always check if the order is tied to an ongoing service to protect our sellers.  

What happens after an order is cancelled?

If an order is cancelled (for any reason), the funds paid will be refunded to the buyer’s shopping balance. If your Project was purchased with cleared revenue, the funds will return to your revenue balance. Your total account balance (revenue + shopping) can be found next to your username on the top menu in the right corner.

Additionally, when an order is cancelled, buyers no longer retain the rights to use any of the services or the items delivered to them. All transfer and assignment of intellectual property to the buyer shall be subject to full payment for the Project and the delivery may not be used if payment is cancelled for any reason.  

What happens if a dispute is opened and now the order is cancelled?

If a chargeback was made on a purchase or is subject to review by a payment vendor - OneChoice.no will cancel the order automatically. Whenever a transaction is being reviewed by a payment vendor, we may be required to cancel a transaction completely or put it on hold for your own protection (for example - stolen credit card, other fraud activities, etc.). This is part of the service we provide to maintain a safe environment for our users.

© 2021 onechoice.no - All rights reserved. Content is protected under copyright laws.